Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Alstom prezentuje wizualizacje bateryjnych tramwajów dla Arabii Saudyjskiej

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
09-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
07-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

Alstom otrzymał w 2024 roku kontrakt od Królewskiej Komisji miasta Al-Ula w Arabii Saudyjskiej na budowę systemu tramwajowego i dostawę nowatorskich tramwajów. Pojazdy będą obsługiwać najdłuższą na świecie linię bez sieci trakcyjnej. Kontrakt jest wart ponad 500 mln euro. Producent taboru zaprezentował wizualizacje, jak będą wyglądać nowe tramwaje w środku.

Firma Alstom zdobyła w Arabii Saudyjskiej kontrakt na budowę nowej linii tramwajowej na terenie miasta Al-Ula. Linia o długości 22,4 km będzie miała 17 przystanków. Linia połączy pięć głównych dzielnic historycznych AlUla, do których należą obiekty wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Wśród nich są Stare Miasto AlUla (dzielnica 1), Dadan (dzielnica 2), Jabal Ikmah (dzielnica 3), Nabataean Horizon (dzielnica 4) i Historyczne Miasto Hegra (Dzielnica 5). Co więcej, jak podkreśla Alstom, będzie to najdłuższa na świecie linia w całości pozbawiona sieci trakcyjnej.

Rok po zdobyciu kontraktu, Alstom prezentuje nowe wizualizacje tramwajów dla Arabii Saudyjskiej. Zdecydowano, że projekt pojazdów dla Al-Ula zostanie oparty na tramwajach modelu Citadis, który w tym przypadku oznaczono jako Citadis B, co oznacza, że zasilanie będzie wyłącznie bateryjne. Na szczególną uwagę zasługuje wystrój wnętrz i ich luksusowy charakter – drewniane elementy wykończenia, mosiężne zdobienia czy pokrowce na siedzeniach.

Rolą Alstomu będzie zaprojektowanie systemu tramwajowego pod tzw. klucz, a następnie firma będzie odpowiadała za jego integrację, instalację, testowanie oraz uruchomienie. Do obsługi tej pustynnej sieci tramwajowej Alstom dostarczy 20 w pełni akumulatorowych wozów. W projekt zaangażowanych zostanie dziewięć zakładów produkcyjnych Alstomu we Francji. Montaż końcowy pojazdów będzie odbywał się w La Rochelle.

Alstom dostarczy również system zasilania, sygnalizacji i komunikacji oraz wyposażenie zajezdni. Umowa obejmuje także utrzymanie tramwajów przez dziesięć lat. Do tego celu firma wykorzysta narzędzie HealthHub, umożliwiające ciągłe monitorowanie urządzeń i pojazdów, co ma zapewnić maksymalną dostępność tramwajów. Zespoły serwisowe mają korzystać przy wszelkiego rodzaju remontach z objazdowego warsztatu, co a pozwolić na większą elastyczność i zmniejszenie kosztów. Ukończenie projektu zaplanowano w 2027 roku.

Jak podkreślają saudyjskie media, Królestwo dąży do tego, aby położone w północno-zachodniej części kraju miasto Al-Ula stało się jednym z najważniejszych ośrodków turystycznych w ramach wysiłków Arabii Saudyjskiej na rzecz dywersyfikacji gospodarki i zmniejszenia zależności od ropy naftowej. Jednym z wyzwań stojących przed projektem będzie dostosowanie nowoczesnych technologii do warunków geograficznych i klimatycznych regionu Al-Ula.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dwa miliony pasażerów w tramwaju na Kasprzaka

Komunikacja

Dwa miliony pasażerów w tramwaju na Kasprzaka

Tramwaje Warszawskie 06 marca 2025

Niemcy. Pierwszy tramwaj Tina od Stadlera już w Rostocku

Komunikacja

Niemcy. Pierwszy tramwaj Tina od Stadlera już w Rostocku

Przemysław Farsewicz 02 marca 2025

Brno. Będzie kolejna linia tramwajowa w tunelu

Komunikacja

Brno. Będzie kolejna linia tramwajowa w tunelu

Przemysław Farsewicz 02 marca 2025

Bydgoszcz. Tramwaj na Szwederowo ma pozwolenie na budowę

Komunikacja

Zobacz również:

Dwa miliony pasażerów w tramwaju na Kasprzaka

Komunikacja

Dwa miliony pasażerów w tramwaju na Kasprzaka

Tramwaje Warszawskie 06 marca 2025

Niemcy. Pierwszy tramwaj Tina od Stadlera już w Rostocku

Komunikacja

Niemcy. Pierwszy tramwaj Tina od Stadlera już w Rostocku

Przemysław Farsewicz 02 marca 2025

Brno. Będzie kolejna linia tramwajowa w tunelu

Komunikacja

Brno. Będzie kolejna linia tramwajowa w tunelu

Przemysław Farsewicz 02 marca 2025

Bydgoszcz. Tramwaj na Szwederowo ma pozwolenie na budowę

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5